Sharedrobes
Da vi skiftede retning og navn, var der rigtig mange bolde i luften. Appudvikling var der heldigvis altid styr på.
Idéen
Under sine studier på CBS blev Maria opmærksom på en trend: Kun 20% af det secondhand tøj, der bliver lagt op, ender med at blive solgt.
En af årsagerne? Genbrugsbutikker er svære at finde online. Hvad hvis man samlede dem på en fælles digital markedsplads?
Efter utallige samtaler med mulige brugere, var konklusionen klar. Et entydigt ja.
Herefter var det tid til at snakke med genbrugsbutikkerne. De kunne godt se fidusen i at komme mere online - nogle af dem var oven i købet allerede på Instagram.
Nu skulle der udvikles en app!
Hvem skal stå for appen?
Maria og Elin (co-founders) gik på jagt efter en partner, som kunne stå for appen.
I første omgang ledte de efter en teknisk co-founder. Det er dog som regel rigtig svært at finde, hvis man ikke på forhånd kender en dygtig udvikler.
Derefter gik de videre til at lede mellem freelancere, danske bureauer og outsourcede udviklere.
Valget faldt på BravoApps.
Ifølge Maria var der 3 primære grunde til deres valg:
- Det var tydeligt at Lukas forstod vores idé - han hjalp os oven i købet med at finpudse konceptet.
- Prisen passede meget bedre til hvad vi havde forestillet os, end hos nogle af de andre bureauer.
- De havde før lavet lignende projekter, hvilket overbeviste os om at BravoApps var de rette.
Forretningerne er ikke helt med
Efter 3-4 måneder, var det dog tydeligt at butikkerne ikke lige så godt imod konceptet som forbrugerne gjorde. De lagde kun alle de dyreste varer op - dem der var sværest at sælge i butikken.
"Secondly", som platformen hed dengang, var derfor blevet et katalog over mærkevarer, der ofte kostede mere end 10.000 kroner.
Noget skulle der ske!
Maria besluttede at rebrande til "Sharedrobes", og fokusere på at lade brugere swappe (bytte) deres tøj med hinanden.
Rebranding
Under denne rebranding havde Maria rigeligt at se til. Alt deres markedsføring, salgsmateriale og grafik skulle ændres. Ikke mindst: Appen.
Maria havde lavet en skitse af hvordan det nye koncept skulle se ud. Vi implementerede det hurtigt, og Maria derfor kunne fokusere på resten af forretningen.
Og der var travlt. Under en måned senere var det planlagt at Sharedrobes skulle lancere deres nye koncept på Roskilde Festival i form af et Swapping Lab.
"Jeg var faktisk overrasket over hvor hurtigt det blev lavet.
Vi havde regnet med at det ville tage nogle måneder, men i sidste ende tog det kun 3 uger.
Vi blev klar til Roskilde Festival!"
- Maria Clemmensen
Læs mere om BravoApps og Sharedrobes
Du kan læse mere om hvad vi kan tilbyde af appudvikling
Du kan også læse mere om Sharedrobes på deres hjemmeside.