Vækst din webshops omsætning med en app

Med funktioner som liveshopping, pushnotifikationer, loyalitetsprogrammer og meget mere, kan en app i høj grad være med til at vækste din omsætning.

Case: Hobbii-bingo

Hver uge ser flere hundrede mennesker med live, når Hobbii afholder virtuel bingoaften.

Hobbii-appen

Hobbii sælger garn, strikkepinde, hæklenåle og en lang række tilbehør til at gennemføre alverdens garn-relaterede hobbyprojekter.

Hobbii's app er i alt blevet downloadet mere end 100.000 gange.

Appen består grundlæggende af 4 elementer:

  1. Shop: Her kan kunderne købe de samme varer som på webshoppen.
  2. Opskrifter: Med over 1700 strikke- og hækleopskrifter, har Hobbii et kæmpe udvalg af gratis indhold
  3. Bingo: Hver uge spiller mange hundrede mennesker med, når Hobbii afholder virtuel bingo-aften
  4. Pointshop: Du optjener point for hvert køb i shoppen. Pointene kan her bruges til at købe eksklusive varer

Kunderne kommer tilbage uge efter uge

Den største fordel ved appen, er at kunderne kommer tilbage uge efter uge, måned efter måned.

På den måde har Hobbii allerede bedre fat i sine kunder end langt de fleste webshops.

Kan alle gøre det?

Hobbii-appen fungerer ekstraordinært godt af to grunde:

  1. De sælger produkter, som regelmæssigt skal købes igen
  2. De har et stort varekatalog

Hvis du matcher ovenstående kriterier, kan en app helt sikkert hjælpe din forretning med at øge omsætningen.

Hvis din shop kun har et enkelt produkt (eller meget få), kan det være svært at anvende de samme metoder. Derfor kan en app stadig være brugbar, man skal bare ændre tilgangen en smule.

Sådan vækster de bedste webshops deres omsætning med en appVi går i dybden med, hvordan 2 af Danmarks mest succesfulde webshops bruger en app til at vækste deres omsætning.
Loading...

Hvad kan man bruge en app til?

Pushnotifikationer

Det kan nogle gange være svært at komme i kontakt med sine kunder. Med pushnotifikationer bliver afstanden mellem dit brand og dine kunder.

Over 90% af alle pushnotifikationer bliver læst. Hvis du rammer på det rigtige tidspunkt, og med det rigtige budskab, er der derfor rigeligt at vinde.

Push-beskeder kan udformes på mange forskellige måder. Man kan fortælle om nyheder, om tilbud eller sågar bare ønske sine kunder en god sommer.

Liveshopping

Liveshopping handler om at skabe en købe-stemning blandt sit publikum. Det sker bedst, når der er mange seere.

På de sociale medier er du underlagt deres algoritme. Du er altså ikke sikret, at dine kunder får besked om dit livestream.

Med en app kan du, for eksempel med pushnotifikationer, sikre at alle kunder bliver klar over muligheden.

Det behøver ikke at være enten-eller. Man kan sagtens have stor succes med både at have liveshopping i sin app og på de sociale medier.

Loyalitetsprogram

Hobbii's pointshop er et rigtig godt eksempel på et loyalitetsprogram. Ved at "give noget gratis", får man kunderne til at vende tilbage igen og igen.

Denne effekt forstærkes massivt, når man kombinerer det med en mobil-app. Appen er pludselig et "badge", som dine mest loyale kunder er stolte over at vise frem.

... og meget mere

Med en app er det kun fantasien, der sætter grænserne.

For at få det bedste resultat, skal tiltagene i appen tilrettes lige præcis din målgruppe - præcis ligesom Hobbii-bingo passer perfekt til deres kundesegment.